onsdag 15 april 2009

"Kryddad minimalism" i Sköna hem

Ja det var den påsken och dagarna springer iväg. Har fastnat lite på sköna hem sida där man kan hitta allt möljigt. Och hemnet ska vi inte prata om med alla "stylade" våningar på Östermalm man kan nästan bara bli GALEN.
Orientaliska mattor verkar stort ,de finns överallt .
T o m i trapphuset.
Det här hemmet som sköna hem kallar "kryddad minimalism" fastnade jag för (kanske jag fastnade för minimalismen för att lägenheten har varit invaderat utav blocket fynd ett bra tag (ungarnas alltså) Tycker om renheten och blandningen av antikkänsla och orientstil.
När "ungarna" och jag var på Ikea häromsistens, såg jag just en sådan matta och stirrade några minuter och frågade sedan äldsta sonen -Vad tror du om den här till vita soffan (avslöjade precis mitt nyaste inköp ) Han svarade bara kort -Usch jag förstår inte din nya stil. Och så försvann den inspirationen. (Men den kan snart komma tillbaka)
Återkommer SNART med bilder av all ommöblering och rollning. Kram Bitte

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaa, vad spännande det ska bli att se dina nya projekt. Med eller utan orientalisk matta.
`Kram Annika

alicelilly sa...

Du kan gott lita på din goda smak, det kommer att bli kanon. Jag har alltid tyckt om äkta orientaliska mattor, har en under köksbordet och en riktigt stor under matsalsbordet. Det blir riktigt effektfullt tillsammans med mycket vitt och gärna lite guld och svart(låter kanske tokigt)...hahaha
Kram på dig!

StrandviksVillan sa...

Ooooh - du hittar alltid dom där snygga bilderna som jag också gillar!
Du behöver inte alls tvivla på din smak, den är suuuuper!

Ser verkligen fram emot bilder från ditt hem, så spännande!

Ha en skön inrednings-helg! ;)

AGENT 77 sa...

Hej Bitte!

Tack för din rara kommentar..krom spray ja den är grym,jag har sprayat 2 stolar idag i de,ska visa dom på bloggen när de klädda..hoppas du får en skön hleg..kram E

Sonen sa...

Jag såg just att din besökarräknare är igång igen :D så det funkade i allafall!

Anonym sa...

Krásné,inspirující,vzrušující,těším se na další foto.Marie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails