måndag 7 april 2008

Erkännandet !!!

Nu ska jag erkänna en sak . Jag är inrednings schitzofren dvs jag har två "personligheter" (alltså nu pratar jag inredning, psyksjuk tror jag väl inte att jag är ). Jag har en vit lantlig personlighet och en New England personlighet, och jag kan inte välja. Jag tror inte på ett liv utan stjärnor eller ett liv utan det vita.
Många saker i vårt hem har en historia. Det lilla bordet t e x har en vän till min man gjort, han lever inte längre men gjorde mycket vackra saker. Han var expert på marmorering, han marmorerade både i trappuppgångar och i kyrkor.





Tavlan ovanför fåtöljen som jag bara älskar har jag ärvt efter min farmor. Jag fick ärva mycket vackra saker efter henne (och nu när jag har en bättre kamera kan jag ju visa er några vart efter) Och så här placerades lyktan ifrån Hemtex) Ja nu har jag erkänt min sjukdom och jag vet vad vännen Randi kommer att säga i sin kommentar. Ja ja sådana välfärdssjukdomar ni hittar på. Kram på dig !! och Kram på er alla /Bitte


6 kommentarer:

Anonym sa...

Fint har du även om du är kluven!Söt lyckta ifrån Hemtex!Ha en bra vecka/Kram Memrica

Made in heaven sa...

Hei! Så flott blogg du har..Jeg er litt som deg, jeg liker også to stiler. Men jeg må vel si at new england er favoritten min...
Ha en kjempe fin uke, kommer snart tilbake:O)

Flickan på landet sa...

Tack snälla för kommentaren i min blogg!
Känner igen mej i det du skriver...Här går hjärnan alltid på högvarv när det gäller inredning och jag gillar även new england men också det vita slitna lantliga stilen :-)

Randi sa...

Aj, aj - så fel du har ...*fniss*!
Jag tycker absolut inte att du lider av någon "Välfärdssjukdom" - tvärtom!
Jag tycker att du har en mycket sund inställning! Ingen vill väl vara så enkelspårig i sin inredning att det ser ut som en inredningsbutik. Men vill ju lämna spår av sin personlighet i det man skapar.
Kan direkt erkänna att jag har fler stilar i mitt hem. Ett stort rum är helt modernt inredd; glas, metall, svart och vitt. I andra rum har jag bara gamla möbelstilar.
Jag tycker ditt hem verkar helt underbart och personligt med många vackra klenoder och olika stilar!!!
Kram Randi

Karna sa...

Slik er det vel for de fleste av oss, godt vi kan bruke litt forskjellige stiler i forskjellige rom ikke sant...

Kjempe fine bilder iallefall!

Marie Söderberg sa...

hej..trevlig blogg..snyggt & fräscht med new england

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails